#cometogether

De grens tussen toeschouwer en performer vervaagt

Michiel Vandevelde

Human Landscapes I

performance

Human Landscapes I
Human Landscapes I

performance

do 28.11 - za 30.11.19

Eind jaren 20 introduceerde Nâzım Hikmet het vrije vers in de Turkse poëzie en werd zo de eerste Turkse moderne dichter. Mensenlandschappen, zijn absolute meesterwerk, schreef hij grotendeels in gevangenschap. Het vijfhonderd bladzijden tellende epos raakte pas na zijn dood gepubliceerd, opgedeeld in vijf ‘boeken’. Michiel Vandevelde zette vorig jaar Book I op het toneel in opdracht van steierische herbst. Nu volgt ook Book II.

Michiel Vandevelde

Human Landscapes II

performance

Human Landscapes II
Human Landscapes II

performance

vr 29.11 - za 30.11.19

Eind jaren 20 introduceerde Nâzım Hikmet het vrije vers in de Turkse poëzie en werd zo de eerste Turkse moderne dichter. Mensenlandschappen, zijn absolute meesterwerk, schreef hij grotendeels in gevangenschap. Het vijfhonderd bladzijden tellende epos raakte pas na zijn dood gepubliceerd, opgedeeld in vijf ‘boeken’. Michiel Vandevelde zette vorig jaar Book I op het toneel in opdracht van steierische herbst. Nu volgt ook Book II.

Suze Milius / House Crying Yellow Tears

Suze Milius

theater

TALK SHOW
TALK SHOW

theater

wo 22.01.20

De eerste talkshows dateren van de jaren 50 en bepalen sindsdien in vele huiskamers het avondritme. Maar met de komst van het internet is het format definitief op zijn retour. In TALK SHOW neemt Suze Milius afscheid. Het is een terugkijken en vooruitblikken, een poging om waarde toe te kennen aan alles dat geleidelijk verloren gaat, en een ode aan de details in ons bestaan.

Boyzie Cekwana & Danya Hammoud

Bootlegged

dans

Bootlegged
Bootlegged

dans

di 21.01 - wo 22.01.20

In het Amerikaanse Midwesten van de jaren 1880 gebruikten mannen hun laarzen om flessen alcohol illegaal te verplaatsen. De term ‘Bootlegging’ – oftewel smokkelen – was geboren. Nu is er Bootlegged: een ontmoeting tussen Boyzie Cekwana en Danya Hammoud. Twee lichamen, twee verhalen, en twee geschiedenissen vormen al botsend een derde, gedeeld verhaal.

Katja Dreyer & Karen Røise Kielland

Cry Me a River. The quest for the source

theater

Cry Me a River. The quest for the source
Cry Me a River. The quest for the source

theater

wo 05.02 - do 06.02.20

Via een expeditie naar de bron van de Styx belanden Karen Røise Kielland en Katja Dreyer in de Griekse mythologie. Via talrijke ontmoetingen met lokale bewoners en hun verhalen over de rivier, blazen ze een oude mythe nieuw leven in. De voorstelling begint in veelheid en chaos –  maar hoe dichter bij de bron, des te sterker orde en monochrome stilte naar boven komen.