ma di wo do vr za zo
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
15
 
16
 
 
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

NO USE FOR BINOCULARS

theater
16—17.02.2017

Just because you're paranoid, doesn't mean they aren't after you. – Joseph Heller

Beroofd van poëzie

Nooit eerder in de geschiedenis werd op zo’n grote schaal informatie over ons verzameld en opgeslagen als vandaag. In de voorbije twee jaar ontstond 90% van alle opgeslagen personengegevens in de wereld. We evolueren naar een samenleving waar alles open en bloot op tafel ligt, bulkend van informatie maar beroofd van mysterie en poëzie.

In NO USE FOR BINOCULARS gaan Renée Goethijn en Dries Gijsels op zoek naar de waarde van het verborgene in dit tijdperk van transparantie. Hun universum wordt bevolkt door voyeurs en exhibitionisten, door sharers en followers. Het duo neemt je mee op een verontrustende trip doorheen een wereld van lange regenjassen, verborgen camera’s en gordijnen. Langzaam vervagen de grenzen tussen wie kijkt en bekeken wordt, tussen wat echt is en wat schijn.

• Renée Goethijn en Dries Gijsels studeerden af aan het RITCS (2013 en 2014). De jonge makers vonden elkaar in een voorliefde voor het absurde, het imperfecte en het irrationele. NO USE FOR BINOCULARS is hun eerste voorstelling.

René Magritte meets Edward Snowden - Bruzz

De verrassende stijl en het gewaagde surrealisme zijn een voorbode van een eigenzinnig, uniek parcours. – cuttingedge.be

concept & direction Dries Gijsels, Renée Goethijn | by and with Nona Buhrs, Tomas Pevenage, Femke Stallaert | production Kunstenwerkplaats Pianofabriek | coproduction Kultuurfaktorij Monty, C-mine cultuurcentrum/Werkplaats | thanks to kc De Werf, cc De Grote Post | met de steun van de Vlaamse Gemeenschapscommissie

DUUR: 75 min.
TALEN: Nederlands
Nagesprek

Op 16/02 vindt er een nagesprek plaats.