ma di wo do vr za zo
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 

The Great Warmachine

theater
12.09.2015

Wat nu? Wat ooit op een slagveld werd uitgevochten speelt zich af in het theater van de verbeelding. Oorlogsstrategieën worden gebruikt in corporate business, marketing en politiek. Spam-faced-zombies en bot milities koloniseren de privé-sfeer. Het hele leven is een slagveld waarop angsten moeten worden beheerd en vermarkt.  

The Great Warmachine probeert de perspectieven op de oorlogseconomie waar we in leven te updaten. Gedekt door pixelcamouflage en geïnformeerd door 3D geprintte geschiedenis proberen we ons voor de toekomst te wapenen met de strijdlust van de deserteur.

It’s, you know, no longer rows and rows of guys, you know, on either side of a battlefield.
Just fighting eachother. It’s dramatically different.
What is really engaging me intellectually, is...ehm
how is Worldwar 45 going to look? 

Joachim Robbrecht is een Rotterdamse theatermaker, afkomstig uit Vlaanderen. Hij maakt theaterstukken  waarin tekst, beeld en beweging over elkaar buitelen. Daarnaast schrijft hij voor Sarah Moeremans, Dood Paard en Tg Oostpool. Hij ontving de Charlotte Köhlerprijs in 2011 voor zijn eerste serie stukken en werd in 2013 genomineerd voor de taalunie toneelschrijfprijs voor Crashtest Ibsen II: Volksvijand.

tekst en regie Joachim Robbrecht | van en met Aitana Cordero, Tashi Iwaoka, Louis van der Waal | dramaturgie Nina Aalders | advies Bruno Listopad | decor Jan Brokof | kostuum Rebekka Wörmann | licht André Goos | muziek Steve Martin Snider | zakelijke leiding Denise Harleman | communicatie en marketing Christel van Schagen | productie Lique van Gerven | techniek André Goos & Denzo

TALEN: Engels