Edelweiss
Een ode aan fetisjisme
Edelweiss vindt inspiratie in rebussen. Het wil een dierbaar kleinood zijn, dat zich laat bezielen door Klimt, Emilie Flöge, sport, 19e-eeuwse aquariums, baby’s, de jaren 1970, de toekomst en de kunstenaar Fontana. Als een ode aan fetisjisme koestert de performance elk facet ervan als een kunstwerk.
Eynaudi schenkt aandacht aan de deskundige toewijding van ambachtslui – ze omarmt techniek als een soort van poëzie, kunstenaarschap als een vorm van zorg.
• Alix Eynaudi studeerde ballet aan de Opera van Parijs en dans bij PARTS. Van 1996 tot 2002 danste ze bij Rosas. Ze maakt eigen werk, zoals Supernaturel (2007), Long Long Short Long Short (2008, samen met Agata Maszkiewicz) en Monique (2013). Als performer was ze te zien bij o.a. Superamas, Boris Charmatz en Kris Verdonck.
#tenderdance
COMPLETE YOUR PARTS-EVENING
Three PARTS-generations curate a late night-programma at the Beursschouwburg.
13/11 22:00 + 14/11 21:00.
Concept & choreography Alix Eynaudi | Performers Alix Eynaudi, Mark Lorimer, Cécile Tonizzo, Alice Chauchat | Costumes An Breugelmans | Drawings & embroidery Cécile Tonizzo | Light design Bruno Pocheron | Sound desing Alix Eynaudi, Bruno Pocheron | Production in Belgium Hiros| Production in Austria Sarah Blumenfeld (boîte de production – Verein für Zeitgenössischen Tanz und zeitgenössische Installationen) | Co-production Kunstencentrum BUDA (BE), Tanzquartier Wien (AT) | With the support of Wien Kultur, XING Bologna, l'Institut Français d'Autriche, Vlaamse Gemeenschapscommissie | Thanks to Quim Pujol, Olivier Renouf, Nancy Banfi, our intern Naima Marilyn Mazic, Christian & Geneviève Eynaudi, Nicolas Couturier. | Music Luc Ferrari - Petite symphonie intuitive pour un paysage de printemps (Acousmatrix - The History of Electronic Music III) | Edgar Varèse - Poème Électronique (An Anthology Of Noise and Electronic Music, Vol.1) | Luc Ferrari - Presque rien avec Filles (Acousmatrix- The History of Electronic Music III)