Beckett Boulevard
Waar eindigt het?
Een Faustiaanse afdaling naar de plekken waar de macht zich bevindt. Ergens in het midden, zo lijkt het.
We stellen ons voor dat het alledaags begint. Met een actrice, die de beslissing neemt te stoppen met spelen en de politiek ingaat. Waarom niet? En waarom zou de eerste scène zich niet afspelen in een restaurant? Waarom ze de politica in spe niet gaan eten met haar ex-man? En waarom zou zich na verloop van tijd niet een ober bij hen voegen? En waarom zou de politica in spe niet op de uitnodiging van deze ober ingaan om nog even naar beneden, naar het casino te gaan? Zodat het stuk, de politica in spe, de ober en de ex-man meteen kunnen vervreemden, meteen kunnen afdalen, om zich meteen te laten verleiden door de middelpuntzoekende kracht van het geluk.
Het midden, dat door iedereen hardnekkig wordt gezocht, maar dat inmiddels even hard met iedereen verdwijnt.
Beckett Boulevard, een stuk waarvan we weten dat het begint maar niet waar het eindigt. A badly made play.
#norisk #happymood
van en met Natali Broods, Willem de Wolf en Peter Van den Eede | productie de Koe (Antwerpen)