ma di wo do vr za zo
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 

Cut in Movement

expo
video
12—13.12.2013

Nadat ze in kortfilms (MÔWN) en performance (Vantage Point) de principes en technieken van montage onderzocht, verlegt Ariane Loze haar onderzoek nu naar de straten van Brussel.

De stad is voortdurend in beweging. Voorbijgangers creëren onwillekeurig duetten, trio’s, koren,… Een persoon die halt houdt in de voortdenderende stad wordt het hoofdpersonage van een scene op een kruispunt. In Cut in Movement gaat Ariane Loze op zoek naar een nieuwe continuïteit in de stad door het hanteren van een montagetechniek die ze ontleent aan choreografische principes. Is het mogelijk om filmmontage vanuit een choreografisch oogpunt te bekijken? Is het mogelijk om de narratieve methodes en principes waar we als toeschouwer zo vertrouwd mee zijn te verlaten? Kan montage beschouwd worden als een kunst of techniek die zich net als dans verhoudt tot ritme, oriëntatie, snelheid, ruimte en beweging? Kortom: kan montage dans zijn?

concept and direction Ariane Loze | image Kinan Massarani | editing Robin Fizet-Dollo | music Boris Gronemberger | production Playtime Films & Hyperform vzw | coproduction workspacebrussels | advice Jeroen Coppens