ma di wo do vr za zo
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
 
 
 
18
 
19
 
 
 
22
 
 
24
 
25
 
26
 
27
 
 
 
 
 

Physics and Phantasma

performance
31.01—01.02.2020

De deur gaat open, iemand controleert je kaartje, je neemt plaats en ziet een lege scène. Niet alleen dan, maar ook nu, tijdens het lezen van deze tekst, maak je je een voorstelling van wat er gaat gebeuren. En laat dat nu net de kern van Physics and Phantasma zijn: jouw fantasie. Alle revoluties én alle vooroordelen komen eruit voort, en toch gaat het vermogen om te fantaseren voorbij goed en kwaad. Ze verdedigt ons tegen de inconsistenties van deze wereld en staat ons toe de wetten van de fysica uit te dagen.

Maar waar veel makers de leegte van de scène prijzen als dé plaats voor fantasie, krijgt ze in Physics and Phantasma iets dwangmatig en traumatisch. Het vacuüm moet kost wat kost een invulling krijgen! Om dat te doen, neemt Iggy Lond Malmborg je mee op een trip langs even willekeurige als donkere hoeken van je verbeelding: dé plek waar deze solo zich vooral voltrekt.

• Iggy Lond Malmborg is een Zweeds-Estse acteur en performancemaker. Na een klassieke theateropleiding in Malmö, toerde hij met z’n werk – solo’s en samenwerkingen – over heel Europa. We verwelkomen deze jonge maker voor het eerst in het Kaaitheaterprograma.

by and with Iggy Lond Malmborg | dramaturgical team Erik Berg, Johan Jönson, Maike Lond Malmborg | technical solutions Maike Lond Malmborg, Kalle Tikas | production manager Eneli Järs | assistant Kaie Olmre | including one text by Johan Jönson | photos Maike Lond Malmborg, Renee Altrov | graphic design Jaan Evart | thanks to Max Göran, Mart Kangro, Marika Lagercrantz | co-production Kanuti Gildi SAAL (Tallinn), Teaterhuset Avant Garden (Trondheim) | in collaboration with Inkonst (Malmö), MIMstuudio (Tallinn) | supported by Swedish Arts Council, Cultural Endowment of Estonia, Malmö City, Swedish Arts Grants Committee, Valmiermuiza Brewery

DUUR: 75 min.
TALEN: Engels
BELGIAN PREMIERE

This performance contains explicit language that can be perceived as offensive.

+ post-performance talk on 1/02