ma di wo do vr za zo
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 

Life and Times - Episode I

theater
muziek
23—25.09.2010

Hilarische rit

In zijn eerste musical gaat het New Yorkse Nature Theater of Oklahoma aan de slag met het levensverhaal van een van de leden van het gezelschap: Kristin Worrall vertelde doorheen de telefoon haar hele leven en leverde zo – letterlijk! – het libretto van het stuk. Het resultaat is een ontroerende en soms hilarische rit op een roetsjbaan langs flarden van herinneringen, momenten van inzicht, plotse invallen en ronddolende gedachtes. Haar web van verhalen doet je stilstaan bij de momenten die je gemaakt hebben tot wie je bent en levert zo ook een trip op doorheen de diepe lagen van onze eigen vergeten geschiedenis. Dit eerste deel neemt ons mee naar de beginjaren van de kindertijd.

Life and Times – Episode 1 is het begin van een groot epos: de 16 uren aan opgenomen materiaal zullen – als alles goed gaat – uiteindelijk een voorstelling van niet minder dan 24 uur opleveren, opgedeeld in 10 episodes. Een groots portret van een onopmerkelijk leven, een epische tocht in de lijn van Prousts A la recherche du temps perdu. Het is de laatste van een serie voorstellingen die Nature Theater of Oklahoma maakte met opgenomen telefoongesprekken als brontekst, en die alle in het Kaaitheater te zien waren: No Dice, Rambo Solo en Romeo and Juliet.

De pers over Nature Theater of Oklahoma

‘At a time when even Off-Off Broadway productions seem infatuated with technology and spectacle, Nature Theater of Oklahoma’s bare-bones vision recalls the “poor theater” of the 1970’s… The focus is on the actors’ voices and bodies. They animate the theater with a bravura physicality.’ – The New York Times

‘Nature Theater of Oklahoma, the most buzzed-about new troupe on the New York avant-garde scene, is certainly not for traditional tastes, its gleefully democratic spirit and old-fashioned showmanship certainly aims to please – and does so quite winningly.’ The New York Times
 
‘Deploying a fresh intelligence, an ingenious theatricality and a pleasingly odd sense of humor, the Nature Theater of Oklahoma has become one of the top alternative companies in New York.’ The Village VOICE

concept, direction Pavol Liska, Kelly Copper | text from a telephone conversation with Kristin Worrall | original music Robert M. Johanson | design Peter Nigrini | with Ilan Bachrach, Gabel Eiben, Anne Gridley, Matthew Korahais, Julie LaMendola, Alison Weisgall | musicians Daniel Gower, Robert M. Johanson, Kristin Worrall | prompter Elisabeth Conner | dramaturgy Florian Malzacher | production management Kelly Shaffer | audio engineering Mark Kleinfelder | production Nature Theater of Oklahoma &  Burgtheater Wien | co-production Internationales Sommerfestival Hamburg, Kaaitheater, Théâtre de la Ville (Paris), Internationale Keuze Festival Rotterdamse Schouwburg, Wexner Center for the Arts at The Ohio State University | support The MAP Fund, a program of Creative Capital, supported by the Rockefeller Foundation

TALEN: Engels