Lun Mar Mer Jeu Ven Sam Dim
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
 
 
 
18
 
19
 
 
 
22
 
 
24
 
25
 
26
 
27
 
 
 
 
 

Built to Last

danse
04—06.10.2012

Dans Built to Last de Meg Stuart, cinq performeurs affrontent des compositions musicales éblouissantes, classiques et contemporaines, qui ont marqué l’histoire de la musique, à la fois sur le plan technique et surtout sur celui du contenu. Les pièces symbolisent des variations de perspective dans la pensée sur l’être humain, ses idéaux et ses utopies, sa nature vulnérable et sa finitude. Les danseurs et acteurs répondent à des créations célèbres de Sergueï Rachmaninov, Ludwig van Beethoven, Iannis Xenakis, Meredith Monk et Arnold Schoenberg, comme emportés par une machine à remonter le temps dans des environnements et des états de conscience chaque fois différents. Si le voyage qu’ils effectuent n’emprunte aucune voie logique, chemin faisant la rencontre entre les performeurs et la musique révèle quelque chose de la condition humaine, quelque chose d’un désir latent.


Meg Stuart
: "The expression 'buit to
last' betrays a believe in eternal values, heroism and universality. How
can we cope today with the expression of such self-confidence? We feel
the urge to continue reinventing ourselves. We have to move forward.
Many things are designed to break after a short time. There is also the
sense of an approaching end. Everyone is privately preparing for it. It
is sad, but that's the way it is. Maybe Built to Last is about how, in
the light of eternity, we can practice taking our leave."

choreography Meg Stuart | created with and performed by Dragana Bulut, Davis Freeman, Anja Müller, Maria F. Scaroni, Kristof Van Boven | dramaturgy Bart Van den Eynde, Jeroen Versteele | music dramaturgy Alain Franco | sound design Kassian Troyer | scenography Doris Dziersk | costumes Nadine Grellinger | light Jürgen Tulzer, Frank Laubenheimer | video Philipp Hochleichter | sound Roy Carroll | production manager Eline Verzelen | technical director Oliver Houttekiet | assistant choreography Ana Rocha | assistant scenography Anna Hentschel | assistant costumes Ann-Kristin Danzinger | intern dramaturgy Carlotta Scioldo | special thanks Lena Lauzemis | production Damaged Goods (Brussels) and Münchner Kammerspiele (Munich) | support  the Flemish authorities and the Flemish Community Commission

Presented in the context of House on Fire, with the support of the Culture Programme of the European Union