Dances in little format: double bill 1
De in Patagonië geboren danseres caterina daniela mora jara verbindt verschillende danstradities en continenten in een vertaling van ballet in Argentijnse malambo, met accenten van Argentijnse mate en kruidige Chileense ají, gestretcht als een veertienjarige ballerina. Verwacht je in haar solo In the name of another bastard-cheap lecture-performance (rather bastard than cheap) aan heel wat traditionele dansen en een eclectische boventiteling.
In een solo die het midden houdt tussen een lezing en een geluidsperformance, onderzoekt artistieke duizendpoot Loucka Fiagan onbewuste belichamingen en de limieten van de taal. In een spel met zijn stem, zijn lichaam, geluiden en de positie van het publiek stelt Loucka in Upon Reflection vragen over geweld en bedrog.
Dances in little format
De afgelopen twee jaar was danseres en onderzoeker caterina daniela mora jara een van de vaste huiskunstenaars van workspacebrussels. Tijdens de Open Studios rondt ze haar traject af met een minifestival waarin ze vijf andere kunstenaars uitnodigt om het podium met haar te delen. Dances in little format verbindt verschillende dansen en danstradities: het somatische, het virtuoze, klankreizen, kleine bewegingen. Na een onderzoeksresidentie van drie weken rond conflicterende belichaming nodigen de zes kunstenaars het publiek uit om deelgenoot te worden van hun proces. Van transoceanische trajecten tot ontheemding en vervorming in koloniale erfenissen van dansbeleving: de performers stellen ‘dans’ in vraag, en genieten van het dansen zelf.
In the name of another bastard-cheap lecture-performance (rather bastard than cheap)
by caterina daniela mora jara | dramaturgical assistance Aphra Behn, Kitry & Marie Geneviève Van Goethem | costume design Stefania Assandri | dressed by my mum Nancy | Malambo sur Marcelo Licciardi | dedicated to Luis Biasotto | lights my friend el Gara | supported by workspacebrussels, HAUT, Stockholm University of the Arts, La Poderosa, Salmón Festival, Research Centre apass | PhD supervisors Chrysa Parkinson & Eleonora Fabião | trusting in this project Vladimir Miller, Femke Snelting | alliances and thanks Marie Geneviève Van Goethem, the day of the samba, your forró, our tango, my Río de Janeiro and our samba do trabalhador at Clube Renascença
Upon Reflection
by Loucka Fiagan | assistance in scenography and audience placement Castélie Yalombo | collaboration in research Beursschouwburg, Volta
€4/7/10