ma di wo do vr za zo
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
15
 
16
 
 
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Built to Last

dans
19—20.01.2019

‘The same music that served evil purposes can be redeemed to serve the Good. Or it can be read in a much more ambiguous way. With music we cannot ever be sure. In so far as it externalizes our inner passion music is potentially always a threat.’ – Slavoj Žižek

Vijf performers reizen doorheen de geschiedenis van de dans – en mogelijk ook naar zijn toekomst. Keer op keer kondigt een indrukwekkende, nieuwe wereld zich aan, waarin ze door subtiele variaties in hun bewegingen een nieuw bewustzijn ontdekken. Van de ruimte, over de situatie, tot zichzelf en elkaar. De voortdurende poging om overeind te blijven toont de mens in al zijn kwetsbaarheid.

De titel Built to Last lokt argwaan uit: hoe kan je vandaag geloven in eeuwige waarden en universaliteit? Dingen worden gemaakt om weer stuk te gaan, net zoals wij onszelf willen blijven herontdekken.

• In Built to Last uit 2012 werkte Meg Stuart voor het eerst met bestaande, klassieke muziek, van o.a. Sergei Rachmaninov, Ludwig van Beethoven, Iannis Xenakis, Meredith Monk en Arnold Schoenberg. De geluidsopname – een ‘metacompositie’ van muziekdramaturg Alain Franco – fungeert als een tijdsmachine.

choreography Meg Stuart | created with and performed by Dragana Bulut, Davis Freeman, Anja Müller, Maria F. Scaroni, Kristof Van Boven | dramaturgy Bart Van den Eynde, Jeroen Versteele | music dramaturgy Alain Franco | sound design Kassian Troyer | scenography Doris Dziersk | costumes Nadine Grellinger | light Jürgen Tulzer, Frank Laubenheimer | video Philipp Hochleichter | assistant choreography Ana Rocha | assistant scenography Anna Hentschel | assistant costumes Ann-Kristin Danzinger | intern dramaturgy Carlotta Scioldo | technical director Jitske Vandenbussche | production manager Eline Verzelen | tour manager Delphine Vincent | with special thanks to Lena Lauzemis | for all information on Stockhausen and his work: www.karlheinzstockhausen.org | the excerpt of Astronaut Anthem by Meredith Monk is used by permission of Boosey & Hawkes Music Publishers Limited | production Damaged Goods & Münchner Kammerspiele | Meg Stuart & Damaged Goods are supported by the Flemish authorities and the Flemish Community Commission

DUUR: 120 min.
TALEN: Engels
Matinee Kadee

Tijdens Matinee Kadee organiseren we gratis opvang voor kinderen tot 12 jaar in de vorm van een leuke workshop bij de matineevoorstellingen op zondagnamiddag. Kinderen tot vier jaar kunnen intussen spelen in de crèche.

Ontdek het volledige programma op www.kaaitheater.be/kadee