ma di wo do vr za zo
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 

Mount Olympus

To glorify the cult of tragedy, a 24-hour performance

theater
#BigNames
#Energizeme
#marathon
24.09.2016

> De kassa opent uitzonderlijk al om 14:00. Nadat je je ticket hier laat scannen, ontvang je een polsbandje waarmee je vrij binnen en buiten kunt wandelen.
> De Akenkaai zal onbereikbaar zijn via de Sainctelettesquare. Wie zijn auto kwijt wil, kan deze parkeerplaatsen bereiken via de Ruimingskaai.


Beklim de berg

Tijdens Mount Olympus. To glorify the cult of tragedy, a 24-hour performance komt een brok geschiedenis voor je ogen tot leven. Beklim die berg en maak deel uit van een monumentale gebeurtenis. Een etmaal lang.

Het is de tijd van de geboorte van de tragedie. Maar wat is dat eigenlijk, die verscheurdheid, die obsceniteit, die zuivering? Je herkent de contouren van verhalen en figuren uit de Griekse tragedie, tegelijk dichtbij en oneindig ver weg.

Met geweld, extase en Homerisch gelach verbrijzelt Jan Fabre deze gebarsten figuren. Wat overblijft is geen update van de Griekse tragedie, maar uiteengeslagen brokstukken. Een etmaal lang zoek je mee naar het eigenlijk ontoonbare, dat ons ruw verscheurt, en dan weer zuivert.

Je maakt het door als individu en ontwaakt als gemeenschap in een zinderend eindritueel, een moderne dionysa. – De Standaard

De tijd eist de tweede hoofdrol op. Wat is tijd in theater en wat gebeurt er wanneer je die extreem oprekt? Het eeuwige, theatrale hier en nu neemt in de handen van Fabre onstuimige vormen aan. Een eindeloze maalstroom van beelden ontvoert je naar een andere, labyrintische tijd.

De 27 performers spreken een taal die stokt, verstilt, reutelt of uitmondt in een schreeuw. Ze laten hun bewegingen en dans dicteren door een inwendige, stille kracht. Ze waken en slapen op scène. Fabre huldigt hun schoonheid door hun gestolen dromen om te zetten in beelden. Met een cast die vier generaties overbrugt, gaf hij nog nooit zo’n totaalbeeld van zijn 30 jaar theaterarbeid.
 

 

'Mount Olympus is een emotionele beproeving.' Een dubbelinterview met Jan Fabre en Jeroen Olyslaegers in Bruzz magazine.

Grenzen aftasten op Mount Olympus. Een recensie op Metropolis M.

 

with Lore Borremans, Katrien Bruyneel, Annabelle Chambon, Cédric Charron, Tabitha Cholet, Renée Copraij, Anny Czupper, Els Deceukelier, Barbara De Coninck, Piet Defrancq,Stella Höttler, Sven Jakir, Ivana Jozic, Marina Kaptijn, Gustav Koenigs, Colline Libon, Moreno Perna, Gilles Polet, Pietro Quadrino, Antony Rizzi, Matteo Sedda, Merel Severs, Kasper Vandenberghe, Lies Vandewege, Andrew Van Ostade, Marc Moon Van Overmeir, Marleen Van Uden, Fabienne Vegt | concept, direction Jan Fabre | choreography Jan Fabre & dancers | text Jeroen Olyslaegers & Jan Fabre | music Dag Taeldeman | dramaturgy Miet Martens | scent concept/olfactory artist Peter de Cupere | assistant to the director Floria Lomme | screen photography Phil Griffin | guest dramaturgs Hans-Thies Lehmann, Luk Van den Dries, Freddy Decreus | production manager creation Ilka De Wilde | production manager tour Sebastiaan Peeters | technical direction André Schneider | light engineer Helmut Van den Meersschaut | sound and video engineer Tom Buys | technicians Wout Janssens, Kevin Dedecker, Vic Grevendonk | costume manager Kasia Mielczarek | costume assistant Maarten Van Mulken | props Roxane Gire, Alessandra Ferreri | tour planning Sophie Vanden Broeck | production Troubleyn/Jan Fabre | co-production Berliner Festspiele/Foreign Affairs (Berlin, DE), Concertgebouw Brugge, (Bruges, BE), Stadsschouwburg Amsterdam (Julidans festval) (NL) | with the special support of the City of Antwerp (BE) | supported by Angelos, Antwerp Troubleyn/Jan Fabre receives funding from the Flemish Community

TALEN: Nederlands Engels Frans Duits — srt. Nederlands Engels
KAAITHEATER CO-PRODUCTION
Praktische informatie

Er zal uitzonderlijk geen wachtlijst zijn. Geen ticket bemachtigd? Volg de gehele voorstelling via de livestream.