ma di wo do vr za zo
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
15
 
16
 
 
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Intimate Strangers

Festival

Waar het intieme en het vreemde elkaar kruisen

Kan nabijheid, het verminderen van de fysieke afstand in het theater, intimiteit creëren? Of wordt de psychische afstand tussen performers en publiek net groter? Hoe kleiner de afstand, hoe minder een voorstelling gaat over informatie, hoe meer over gedeelde energieën.

Die paradoxale combinatie van voyeurisme en participatie, van intimiteit en vreemdheid/vervreemding ligt Meg Stuart nauw aan het hart. Haar werk is een constante zoektocht naar het private in het publieke, haar bewegingen combineren het vertrouwde met het vervormde, het bevreemdende. Meg Stuart kiest nooit voor het ene of het andere, maar zweeft in de tussenruimte. Haar personages zijn steeds onderweg, in between, omdat het daar is, op onverwachte plaatsen en verloren momenten, dat het ongewone je kan overkomen.

Het minifestival Intimate Strangers zoekt dat ‘tussenin’ op. In presentaties van werk van artiesten met wie Meg Stuart lang en intens heeft samengewerkt, zoals Hahn Rowe of Vania Rovisco. In voorstellingen waarin een vanzelfsprekende intimiteit publiek wordt gemaakt: die tussen de muzikant Bo Wiget en zijn dochter, en tussen de choreograaf Martin Nachbar en zijn vader.

In Intimate Strangers worden dans, muziek, video, research en installatie door elkaar en zonder hiërarchie getoond. Met een creatie van Damaged Goods in het Kaaitheater en een herneming van het prachtige sand table in de Beursschouwburg. In het ‘in between’ tussen deze theaters kan je in verschillende privéwoningen korte performatieve acts vanuit telkens een andere invalshoek beleven. Hier breken zowel de performer als de toeschouwer binnen in een reële intimiteit. Nabij in afstand. Afstandelijk in nabijheid. Aan u om onderweg van dansvoorstelling naar concert, onderweg in Brussel, andere ontmoetingen toe te laten, daar waar het intieme en het vreemde elkaar kruisen.

GRATIS! Met uw ticket voor Repeater + Massarbeit van Nachbar & Wiget kan u dezelfde avond ook gratis naar Sight is the sense that dying people tend to lose first van Tim Etchells/Jim Fletcher op vrijdag 5 december in de Beursschouwburg om 22:30

A mini-festival curated by Meg Stuart | production Damaged Goods | in association with Kaaitheater, Beursschouwburg, deBuren | support Q-02 & WorkSpace Brussels