ma di wo do vr za zo
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
 
 
 
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 

Het kleine meisje van meneer Linh

theater
14—14.01.2018

Blijven luisteren

Op zoek naar een betere toekomst voor zijn kleindochter, ontvlucht Meneer Linh een door oorlog verscheurd land. Maar waar hij terecht komt voelt hij zich absoluut niet thuis. Tot hij op een dag meneer Bark ontmoet, die vooral praat over zijn pas overleden vrouw. Hoewel meneer Linh hem niet verstaat, blijft hij naar hem luisteren met zijn kleine meisje op schoot. Dagelijks ontmoeten ze elkaar op datzelfde bankje in het park. Tot op een dag alles verandert…

Koen De Sutter speelt de voorstelling als monoloog. Omdat De Sutter alleen op het toneel staat en alle rollen – die van verteller, van meneer Linh en van meneer Bark – speelt, krijgt de voorstelling een bijzondere kleur, atmosfeer en betekenis. Het wordt een voorstelling over de kracht van de verbeelding en de uitbeelding. De Sutter vertelt het verhaal met alle middelen die hem ter beschikking staan: tekst, woorden, beelden, muziek, geluid, projecties... Maar het is tegelijk ook een voorstelling over eenzaamheid, over het verlangen naar communicatie met de andere en niet in de laatste plaats met het publiek. Zitten we in het hoofd van de verteller? Zijn meneer Linh en meneer Bark stemmen in zijn hoofd? Is vertellen zijn manier om een trauma te verwerken?

De bombastische schoonheid, die Cassiers' werk zo typeert, maakt nu (noodgedwongen?) plaats voor een uitgepuurde, franjeloze vertelling en weet hierdoor nog meer te ontroeren. - De Morgen

Zo complex en immens de menselijke tragiek, zo eenvoudig mooi is deze voorstelling. - Theaterkrant

De Sutter roept een scala aan emoties op waarbij de breekbaarheid van de arme meneer Linh mooi uit de verf komt. (...) We zullen nooit weten hoe de voorstelling er met twee acteurs zou hebben uitgezien. Maar deze versie doet het boek van Claudel alle eer aan. - De Tijd

 

regie, vormgeving Guy Cassiers | tekst Philippe Claudel | spel Koen De Sutter | dramaturgie Erwin Jans video-ontwerp Klaas Verpoest | geluidsontwerp Diederik De Cock, Koen De Sutter | lichtadvies Ken Hioco | kostuumadvies Tim Van Steenbergen | regie-assistentie Lut Lievens | stage regie Stephen Liebman | stage regie-assistentie Sofie Moors | productieleiding Stefaan Deldaele | technische productieleiding Chris Vanneste | lichttechniek Maarten Meeussen | uitvoering kostuums Cindy Dierckx, Monique van Hassel, Kathleen Van Mechelen | met dank aan Liezelot Osselaer | uitvoering decor Patrick Jacobs, Senne Suls, Jan Palinckx, Karl Schneider | productie Toneelhuis | gerealiseerd met de steun van de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid Casa Kafka Pictures - Isabelle Molhant Casa Kafka Pictures Tax Shelter empowered by Belfius | met dank aan Bart van Nuffelen

DUUR: 80 min.
TALEN: Nederlands
Matinee Kadee

Tijdens Matinee Kadee organiseren we gratis opvang voor kinderen tot 12 jaar in de vorm van een leuke workshop bij de matineevoorstellingen op zondagnamiddag. Kinderen tot vier jaar kunnen intussen spelen in de crèche.

Info & reservatie: www.kaaitheater.be/kadee

Oorspronkelijk zouden Gene Bervoets en Koen De Sutter de voorstelling samen spelen. Omwille van oververmoeidheid en ziekte werd dit voor Gene Bervoets echter onmogelijk. Na overleg met de ploeg besloot Guy Cassiers verder te werken met één acteur op basis van een nieuw artistiek concept.