ma di wo do vr za zo
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
 
 
14
 
15
 
16
 
 
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

L'Après-midi - a solo for Emmanuel Eggermont

dans
15—16.10.2010

Hitsige bosgod

Een hitsige bosgod bespiedt twee naakte nimfen. Dat is in een notendop de ‘plot’ van het gedicht L’après-midi d’un faune (1876) van Stéphane Mallarmé. In 1894 schreef Debussy zijn Prélude à l’Après-midi d’un faune, voor velen het begin van de moderne muziek. In 1912 was deze muziek het canvas voor de legendarische choreografie van Vaslav Nijinski. Honderd jaar later brengt Raimund Hoghe zijn versie van het thema, op de muziek van Debussy en een aantal Lieder van Gustav Mahler.

L’Après-midi wordt gedanst door Emmanuel Eggermont, die ook al te zien was in Hoghes Boléro Variations (2007). Deze schitterende solo past in Hoghes cyclus over de geschiedenis van de klassieke dans: Sacre – The Rite of Spring (2004), Swan Lake, 4 Acts (2005) en Boléro Variations.

De pers over L'Après-midi

‘Mr. Eggermont evoked the essence of Nijinsky.’ – The New York Times

‘A Cubist painting of a dance…: a meditative, deliberate deconstruction and reconstruction of the famous bas-relief positions from Nijinsky’s Après-midi d’un faune that eventually causes them to overlap and superimpose themselves in the mind, reverberating with meaning, history and contained emotion.’ – The New York Times

Focus Raimund Hoghe

Op vrijdag 15 oktober geeft Johan Reyniers, hoofdredacteur van het tijdschrift voor podiumkunsten Etcetera, een lezing over het werk van Raimund Hoghe. De lezing gaat door van 18u tot 19u30. Tussen de lezing en de voorstelling kunt u aanschuiven voor soep en brood. Info & tickets >>

concept, direction Raimund Hoghe | dancer Emmanuel Eggermont | artistic collaboration Luca Giacomo Schulte | lighting Raimund Hoghe | music Claude Debussy Prélude à l’Après-midi d’un faune, Gustav Mahler Lieder | production Cie Raimund Hoghe | co-production Festival Montpellier Danse 2008, Théâtre Garonne (Toulouse), Theater im Pumpenhaus (Münster) | support Centre chorégraphique national de Franche-Comté (Belfort), Ministère de la culture et de la communication