Celestial Sorrow
Attention: ce spectacle est annulé afin d’éviter la propagation du nouveau coronavirus.
‘For many years, I’ve been thinking about ghosts as unfinished business, and the way in which unresolved conflicts affect both our presence and our movements. Our bodies are constantly shuttling between objects, sounds, lights, voices and unprocessed events from the past. This might awaken a dormant presence, whether we like it or not.’ – Meg Stuart
Pour Celestial Sorrow, Meg Stuart collabore pour la première fois avec l’artiste plasticien indonésien Jompet Kuswidananto. Partant de souvenirs collectifs et de traumatismes fictifs, le duo crée un univers de lumière et de mouvement, habité par trois performeurs et deux musiciens. Ensemble, ils se risquent à une exploration artistique à travers des espaces imaginaires et invisibles – et les voix qui les font résonner. La première de Celestial Sorrow a eu lieu en 2018 aux Kaaistudio’s et se déplace pour cette reprise sur la scène du Kaaitheater.
‘Meg Stuart démontre à nouveau son talent à prendre des risques et explorer de nouveaux territoires.’ – La Libre
choreography Meg Stuart | installation Jompet Kuswidananto | created with and performed by Jule Flierl, Gaëtan Rusquet, Claire Vivianne Sobottke | live music Mieko Suzuki, Ikbal Simamora Lubys | light design Jan Maertens | costume design Jean-Paul Lespagnard | dramaturgy Jeroen Versteele | sound design Richard König | assistant costume design Coline Firket, Isabelle Lhoas | rehearsal coach Joséphine Evrard | technical direction Jitske Vandenbussche | technical assistant Kobe Le Duc | light Britt De Jonghe | stage technician Siemen Van Gaubergen | dresser Patty Eggerickx, Emma Zune | tour manager Delphine Vincent | production management Nara Virgens, Delphine Vincent | production Damaged Goods | co-production Kaaitheater, EUROPALIA INDONESIA, Goethe-Institut Indonesien, HAU Hebbel am Ufer, Künstlerhaus Mousonturm, PACT Zollverein, Tanzquartier Wien | Celestial Sorrow was commissioned by the Walker Art Center (Minneapolis) with support provided by the Andrew W. Mellon Foundation & the William and Nadine McGuire Commissioning Fund | thanks to Franziska Dieterich, Ingrid Müller-Farny, Muhammad Nur Qomaruddin, Isabelle Pauwelyn, Arco Renz, Margaux Schwarz | Meg Stuart & Damaged Goods are supported by the Government of Flanders and the Flemish Community Commission