69 Positions
Sexual utopia
Nakedness, excesses, orgasmic eroticism, ritualistic pleasure, audience participation and political engagement: all are expressions of a sexual utopia, which was typical of the counterculture and experimental performances of the 1960s. But what does this utopia still mean today? In Ingvartsen’s solo – which maintains a good balance between exhibition and performance – she explores the way in which we deal with our bodies and sexuality today. She leads you through videos, performances, books, films, movements, text and image and thus brings history back to life.
concept, choreography & performance Mette Ingvartsen | light Nadja Räikkä | set Virginie Mira | sound design Peter Lenaerts | dramaturgy Bojana Cvejic | production management Kerstin Schroth | production Mette Ingvartsen / Great Investment | co-production apap / szene (Salzburg), Musée de la Danse/Centre Chorégraphique National de Rennes et de Bretagne, Kaaitheater (Brussels), PACT Zollverein (Essen), Les Spectacles vivants – Centre Pompidou (Paris), BUDA (Kortrijk), BIT Teatergarasjen (Bergen) | support Théâtre National de Bretagne (Rennes), Festival d’Automne à Paris, DOCH - University of dance and circus (Stockholm) | funded by The Flemish Authorities & The Danish Arts Council
Without seats
In de cyclus The Red Pieces kijkt de Deense choreografe Mette Ingvartsen door een vergrootglas naar seksualiteit. Het resultaat is een eigentijdse reflectie over seksuele praktijken, en de manier waarop lichamen via bewegen en handelen de structuren van de samenleving beïnvloeden. In één week tijd hernemen we 69 positions en 7 Pleasures. Als slot installeert Ingvartsen een performatieve conferentie over de politiek van seksualiteit in relatie tot de publieke en private sfeer.