#ImagineThis

Stap binnen in nieuwe werelden

Femke Gyselinck

Letters 2 Dance

dans muziek

Letters 2 Dance
Letters 2 Dance
Kaaitheater
za 11.06 - zo 12.06.22

Hoe doe je dat, letterlijk een danstaal dansen? Kan een podium een pagina zijn? Letters 2 Dance is een georganiseerd misverstand van een versleten metafoor: choreo-grafie als dans-schriftuur, vertrekkend vanuit het kleinste element: het alfabet.

Daniel Linehan/Hiatus

Listen Here: This Cavern

dans

Listen Here: This Cavern
Listen Here: This Cavern
Kaaitheater
vr 08.04 - za 09.04.22

Waar Daniel Linehans vorige voorstelling Listen Here: These Woods zich afspeelde tussen de bomen, nodigt Listen Here: This Cavern je uit om af te dalen in de duisternis van een grot, om je zintuigen op scherp te zetten en om te luisteren.

Ana Pi

The Divine Cypher

dans

The Divine Cypher
The Divine Cypher
Kaaistudio's
do 10.02 - vr 11.02.22

Choreografe en urban dance-onderzoekster Ana Pi keert terug naar het Kaaitheater met een performatieve en filmische creatie over Haïtiaanse sacrale dansen. Deze creatie brengt Ana Pi in dialoog met experimenteel filmmaker Maya Deren, de Haïtiaanse populaire culturen, de voorouderlijke heilige bewegingen van de Voodoo en Candomblé culturen, en viert hun pioniersgeest en -kracht.

Heine Avdal & Yukiko Shinozaki / fieldworks

gone here (yet) to come

performance dans

gone here (yet) to come
gone here (yet) to come
Kaaitheater
do 03.02 - vr 04.02.22

Hoe maak je duisternis tastbaar? Welke andere werkelijkheden, ontmoetingen en verbindingen worden mogelijk in het donker? gone here (yet) to come is een onderzoek naar de materialiteit van duisternis en hoe die in relatie staat tot de ruimte. Door de theatrale ruimte en tijd steeds dieper uit te graven, komen verloren herinneringen bloot te liggen. Laat je mee leiden door deze schimmen in het donker, en ontdek andere dimensies van de wereld zoals we die eigenlijk kennen.

Radouan Mriziga

7

dans

7
7
Kaaitheater
vr 23.10 - za 24.10.20

Iedere tijd heeft zijn wereldwonderen. Een idee van het onmogelijke, dat men dan toch bouwt, groter en indrukwekkender dan al het voorgaande. In 7 plaatst Radouan Mriziga twee maatstaven tegenover elkaar. De gebouwde wereld, gemaakt om te imponeren, en het ultieme wereldwonder: het menselijke lichaam zelf.