Tristero [BE]

Leave a comment

Leave a comment
Leave a comment

27.10 – 29.10.2016

Zes miljard video’s

Iedere seconde belandt er een uur videomateriaal op YouTube: dat is een decennium per dag. Samen kijken we dagelijks naar zes miljard van die video’s. We delen likes en dislikes uit en geven vooral veel commentaar. Of commentaar op commentaar, en nog het liefst anoniem.

Tristero speelt nu een selectie van die commentaren. De discussies die voortspruiten uit deze ‘digitale uitlaatklep’ verzanden niet zelden in scheldtirades en gezeur over spelling. Maar evengoed zijn er zinnige, grappige en treurige conversaties te vinden. Geleid door deze commentaren boort Tristero fundamentele thema’s aan, zoals de fragiliteit van kunst én van vrije meningsuiting. Wat volgt is een droogkomisch, soms onthutsend portret van de wereldwijd verbonden YouTube-gemeenschap.

• Tristero is het Brussels theatercollectief rond Kristien De Proost, Youri Dirkx en Peter Vandenbempt. Met een lange voorgeschiedenis in het Kaaitheater, staan ze garant voor wrange komedies, hedendaagse dramaturgie, bewegingstheater of een mix van dat alles. Al eerder zetten ze gevonden materiaal in als basis voor een voorstelling, bijvoorbeeld bij The Search Project en Iemand van ons.

‘Internet vereeuwigt de toogpraat van vroeger’ - een interview met Tristero in Bruzz


van en met Cédric Coomans, Kristien De Proost, Youri Dirkx, Pierre Sartenaer, Peter Vandenbempt, Mélanie Zucconi | concept Peter Vandenbempt | video, techniek Hans Meijer en Mathias Ruelle | fotografie Alice Piemme | productie Tristero | coproductie Kaaitheater

Kijk verder

Kunst en frustraties op het internet

een interview met Tristero-leden Youri Dirkx en Peter Vandenbempt

Kunst en frustraties op het internet
Kunst en frustraties op het internet

artikel

di 25.10.16

Naar aanleiding van hun nieuwste voorstelling Leave a comment, ging het Kaaitheater in gesprek met Peter en Youri van Tristero, over internet, frustraties en Youtube. “Internet is net als het carnaval: een moment waarin iedereen zich met een masker anoniem maakt en alle remmen worden losgelaten.”