Meg Stuart

Hunter

Hunter
Hunter

03.09.2015

Ze  ontdekt microscopische sporen die haar lichaam omgeven en vertaalt ze in een reeks zelfportretten. Ervaringen worden verknipt en geplakt op de montagetafel en tonen mogelijke verbanden: een cartoonesk  lichaam, een shamanistisch  ritueel,  of een    luidruchtig geluidssculptuur. Gemoedsstemmingen stuiteren doorheen verschillende media en hun echo’s weerklinken in een gedeelde wereld.

“Hoe kan ik de vele invloeden en sporen verwerken die mij hebben gevormd als persoon en als kunstenaar? Sluimeren er nog nieuwe  ervaringen en ongeschreven levensverhalen in mijn lichaam?”

“Een  plexiglazen  sarcofaag. William Burroughs. Vampieren die overleven  op gewoontes en  oude  herinneringen –of  is  het vers  bloed?  Ze  zou  elke  dagiets  anders  kunnen improviseren. Een  vlieger  proberen  op  te  laten. Zich  een  fictieve  rol  aanmeten  in  een  reële werkruimte. Tweeduizend yogamatten. Jager. Sjamaan. Volksdans. Het komt van achteren, misschien via het oor. Alle liedjes zijn  uitgeput. Spelendemeisjes. Gelach. Gegiechel.”


choreografie en performance Meg Stuart | dramaturgie Jeroen Peeters | geluidsontwerp Vincent Malstaf | scenografie Barbara Ehnes | kostuumontwerp Claudia Hill | licht Jan Maertens | video Chris Kondek | assistent choreografie Ana Rocha | assistent scenografie Giulia Paolucci | assistent kostuumontwerp Kahori Furukawa | assistent video Phillip Hohenwarter | technische leiding Oliver Houttekiet | podiumtechniek Gilles Roosen | productieleiding Eline Verzelen | tour management Annabel Heyse l productie Damaged Goods (Brussel) | coproductie HAU Hebbel am Ufer (Berlijn), La Bâtie Festival de Genève, Gessnerallee (Zürich), BIT Teatergarasjen (Bergen), Les Spectacles Vivants -Centre Pompidou (Parijs) met bijzondere steun van Hauptstadtkulturfonds (Berlijn) | Meg Stuart & Damaged Goods worden gesteund door de Vlaamse overheid en de Vlaamse Gemeenschapscommissie | dank aan Sigal Zouk, Jane Armitage, Pope Freeman, Jonas Mekas, Wanda Golonka, Abigail Child (voor een deel van de soundtrack van MUTINY), Johanna Peine, Uferstudios (Berlijn) en Ponderosa (Stolzenhagen)